КЗП подкрепя предложението за по-голяма ценова прозрачност на стоките

Комисията за защита на потребителите настоява за обявяване на отделните компоненти, формиращи крайната цена, за повишаване на доверието на пазара

КЗП подкрепя предложението за по-голяма ценова прозрачност на стоките
Снимка © КЗП, БТА

Председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП), Мария Филипова, изрази подкрепа към предложението на президента на Конфедерацията на независимите синдикати в България (КНСБ) Пламен Димитров за повишаване на ценовата прозрачност. Идеята предвижда обявяване на отделните компоненти, които формират крайната цена на стоките и услугите, за да се осигури по-голяма яснота за потребителите.

Подобряване на прозрачността на цените

От КЗП подчертават, че тази практика помага на потребителите да разберат по-добре как се формира крайната цена на предлаганите продукти. Въвеждането на разбивка на ценовите елементи, например показването на доставната цена, е средство за повишаване на доверието към търговските практики и за стимулиране на по-информиран избор при пазаруване.

В изявление от комисията се посочва: „Считаме, че показването на допълнителни ценови елементи, като доставната цена, може да допринесе за по-голяма прозрачност и доверие в търговските практики“. Това би позволило на потребителите да имат ясен ориентир относно стойността на продукта, който купуват.

Ангажимент към информирания избор на потребителите

От КЗП припомнят, че още през февруари са предложили подобна идея, според която търговците трябва да обявяват цената, на която са закупили стоката от доставчика. Така се осигурява допълнителна информация, която може да подпомогне потребителите при вземане на решения и да създаде по-справедлив пазарен климат.

Комисията за защита на потребителите подчертава своята последователност и отдаденост в работата си за гарантиране на по-информиран избор и справедливо поведение на пазара, както и за повишаване на прозрачността, което е от полза на всички участници.

Значение на предложението за пазара

Внедряването на допълнителна ценова прозрачност може да се окаже важна стъпка към отстраняване на неясноти и съмнения, свързани с формирането на цените на стоките. Това би могло да доведе до по-голяма конкурентоспособност и защита на интересите на потребителите, като същевременно ограничи риска от недобросъвестни търговски практики.

Още от категорията

Виж всички
Виж всички
Актуални новини
Последни

Дневни новини

Manage cookie consent