Крафт Хайнц ще се раздели на две публични компании за по-добро развитие
Американският гигант планира разделяне, което ще засили стратегическата ефективност и фокуса върху ключови брандове

Американският хранителен конгломерат „Крафт Хайнц“ (Kraft Heinz) обяви планове за разделяне на компанията на две отделни, публично търгувани дружества. Това решение бе единодушно одобрено от борда на директорите и има за цел да засили възможностите на всяка от новите компании, позволявайки им да управляват по-ефективно ресурсите според своите специфични стратегически приоритети.
Детайли около разделянето на „Крафт Хайнц“
Съгласно обявените планове „Крафт Хайнц“ ще бъде разделена на две компании – „Глобъл Тейст Елевейшън“ (Global Taste Elevation) и „Норд Американ Гросъри“ (North American Grocery). Въпреки че имената на новите дружества бяха посочени, компанията допълни, че те подлежат на потвърждение.
„Глобъл Тейст Елевейшън“ ще контролира марки като „Хайнц“ (Heinz), „Филаделфия“ (Philadelphia) и „Крафт Мак енд Чийз“ (Kraft Mac & Cheese). През 2024 година тази част от бизнеса е реализирала нетни продажби в размер на приблизително 15,4 милиарда долара.
Второто дружество, „Норд Американ Гросъри“, управлява марки като „Оскар Майер“ (Oscar Mayer), „Крафт Сингъл“ (Kraft Singles) и „Лънчабълс“ (Lunchables). За миналата година неговият оборот възлиза на около 10,4 милиарда долара.
В прессъобщението компанията посочва, че разделянето може да доведе до загуби до 300 милиона долара, но вярва, че значителна част от тези разходи могат да бъдат ограничени в краткосрочен план.
Поглед към бъдещето и историята на компанията
Очаква се процесът по разделянето да приключи през второто полугодие на 2026 година. Това събитие бележи нов етап в развитието на „Крафт Хайнц“, която е резултат от сливане през 2015 година между „Крафт Фуудс“ (Kraft Foods) и „Хайнц Къмпъни“ (Heinz Company).
От създаването си компанията се наложи като един от водещите производители в сферата на хранителните продукти и напитките на световния пазар.
Възможности и предизвикателства пред новите компании
С разделянето „Крафт Хайнц“ се стреми да даде възможност на всяка от двете нови компании да се фокусира върху своите специфични пазарни сегменти и иновации. Това ще позволи да се увеличи оперативната гъвкавост и да се подобри алокацията на финансови и други ресурси.
Въпреки прогнозирания временен финансов удар, компанията оценява, че дългосрочните ползи ще надхвърлят краткосрочните негативи, като ще укрепят позициите на всеки от брандовете на пазара.