Китайският пазар на смартфони отбелязва спад след шест тримесечия растеж

"Хуавей" възвръща водещата позиция, "Епъл" бележи лек спад, а общите доставки намаляват с 4%

Китайският пазар на смартфони отбелязва спад след шест тримесечия растеж
Снимка © Andy Wong, БТА

Китайският пазар на смартфони отбеляза спад през второто тримесечие, прекъсвайки серията от шест поредни тримесечия на растеж, показват данни на международната изследователска компания Ай Ди Си (IDC). Основна причина за намалените доставки при четири от петте най-големи производители е слабото потребителско търсене в страната.

Промени в пазарния дял на водещите производители

Американската корпорация "Епъл", която заема петото място на китайския смартфон пазар, регистрира спад в доставките си през второто тримесечие с 1,3% на годишна база, достигайки 9,6 милиона устройства. Този резултат представлява подобрение спрямо първото тримесечие, когато спадът беше 9%. Причина за забавянето на спада са ценовите корекции на някои модели "айФон 16" и "айФон 16 про", които се възползват от държавни субсидии.

Въпреки намалените доставки, пазарният дял на "Епъл" нарасна от 13,7% през първото тримесечие до 13,9% през юнското тримесечие. Това е осмо поредно тримесечие на спад за компанията на китайския пазар.

В същото време "Хуавей" си върна първото място в класацията след повече от четири години, като зае 18,1% от пазара с 12,5 милиона доставени телефона. Това представлява лек спад от 3,4% спрямо същия период на миналата година.

Динамика при другите водещи марки

"Хуавей" бе последван от "Виво" на второ място, чийто доставки спаднаха с 10,1% — най-големият спад сред петте лидери в сектора. От своя страна, "Сяоми", която заема четвъртото място, е единственият производител, отчел ръст на доставките през последното тримесечие.

Общите доставки на смартфони в Китай намаляха с 4% през второто тримесечие до 69 милиона броя. Спадът се дължи на забавящия се ефект от държавните субсидии и продължаващата икономическа несигурност.

Прогнози за пазара на смартфони в Китай

Артър Гуо, старши анализатор в Ай Ди Си, коментира ситуацията: „Като цяло икономическата среда продължава да бъде предизвикателна, а доверието на потребителите остава слабо.“ Той допълни, че е малко вероятно в скоро време да има значително възстановяване на търсенето на смартфони.

Според анализа на Гуо, през втората половина на годината пазарът на смартфони в Китай ще се сблъска с „по-сложен пейзаж“, което означава, че производителите трябва да се адаптират към по-нестабилни условия и несигурност в потребителското поведение.

Още от категорията

Виж всички
Виж всички
Актуални новини
Последни

Дневни новини

Manage cookie consent