Информационна кампания за въвеждане на еврото стартира в няколко български града
Срещи в Самоков, Малко Търново, Брегово, Велинград и Павел Баня информират за процеса и правата на потребителите

Днес в няколко български града ще се проведат информационни срещи, част от Националната кампания за въвеждане на еврото в България. Сред населените места, където ще се организират срещи, са Самоков, Малко Търново, Брегово, Велинград и Павел Баня. Инициативата цели да предостави на гражданите точна и подробна информация относно основните етапи и срокове на процеса по приемане на еврото.
Организация и локации на срещите
В Самоков събитието ще се състои в залата на „Арена Самоков“. В Малко Търново, Брегово и Велинград информационните срещи ще се проведат в сградите на местните общини. В Павел Баня събитието е планирано в залата на читалище „Младост“, намираща се на ул. „Освобождение“ № 4.
Тази кампания е реализирана от редица отговорни институции, сред които Министерството на финансите, Българската народна банка, Министерството на икономиката и индустрията, Комисията за защита на потребителите, Националната агенция за приходите, Комисията за финансов надзор, Националният осигурителен институт и други.
Какво ще бъде дискутирано и предоставено на гражданите
Експертите от Комисията за защита на потребителите ще разясняват как правилно да се извършва превалутирането, какви са задълженията на търговците по Закона за въвеждане на еврото в Република България, както и кои са правата на потребителите във връзка с процеса на промяна на валутата. Освен това ще бъде представена информация как да се подават сигнали при констатирани нарушения, свързани с въвеждането на новата валута. Присъстващите ще имат възможност да задават въпроси и да получат компетентни отговори от експертите.
Програма и предишни събития от кампанията
Националната кампания стартира на 2 септември в Бургас. Миналия петък срещи бяха организирани в Мизия, Цар Калоян, Асеновград, Ивайловград и Петрич. По този начин отговорните институции осигуряват обхватно и достъпно информиране на хората в различни региони на страната за предстоящата смяна на националната валута.
Важност на информационната кампания
Чрез тази инициатива се цели повишаване на потребителската грамотност и подготовка за плавно и безпроблемно преминаване към еврото. Добре информираните граждани и бизнеси ще могат да се адаптират по-лесно към промените и да защитят своите права в новата валутна система.