Големи компании в България инвестират усилено в млади таланти и развитие на кадри
„Виваком“, ОББ и „Кауфланд“ създават програми за обучение и сътрудничество с образователната система

Големите международни компании в България активно инвестират в развитието на своите кадри, като създават програми за обучение и възможности за кариерно израстване. Това беше основната тема на панел, проведен в рамките на кариерния форум „България на пет океана“ на платформата „България те иска“.
Ясна стратегия и подкрепа за млади таланти във „Виваком“
Малина Чавдарова от „Виваком“ подчерта, че компанията следва ясна стратегия за развитие на своите служители. Тя отбеляза, че инвестициите са ключови не само за младите хора в България, но и за привличането обратно на българи, които са заминали да учат в чужбина. „Държавната политика също играе важна роля, като последните инвестиции в инфраструктура подпомагат подобряването на условията за работа и развитие“, допълни Чавдарова.
„Виваком“ реализира специфични програми за обучение и развитие, като съчетава приятелска работна среда с възможности за професионален растеж. Това според нея е формулата както за привличане на нови служители, така и за задържане и усъвършенстване на вече работещите в компанията. Младежките програми, насочени към мотивиране и подготвяне на новите поколения, са от полза както за бизнеса, така и за самите млади хора.
Чавдарова обърна внимание и на необходимостта от по-тясно сътрудничество между образователната система и бизнеса. „Нашата образователна система все още страда от липса на практика, а партньорството между бизнеса и учебните заведения показва положителни резултати, тъй като успява да свърже учебния материал с реалната работа“, каза тя.
Нови модел на работа и инвестиции в кадри в ОББ
Надежда Пенева от ОББ подчерта, че банката изпитва недостиг на квалифицирани кадри в цялата страна и затова отделя значителни ресурси за обучение и повишаване на компетенциите на служителите си. Компанията адаптира и моделите на работа, за да осигури по-добри условия и по-голямо удовлетворение на екипа. „Идеите за развитие идват директно от нашите служители, като личната отговорност и доверието в тяхното производство на решения носят удовлетворение“, поясни Пенева.
Тя също посочи, че 90% от стажантите на ОББ остават в компанията, продължавайки кариерното си развитие там, което доказва успешността на стажантските програми.
Социална отговорност и мащабна заетост в „Кауфланд България“
Кремена Георгиева от „Кауфланд България“ представи компанията като международна организация с българско ДНК. Тя изтъкна, че над 90% от продуктите, предлагани в „Кауфланд“, идват от български доставчици. Компанията е един от най-големите работодатели у нас с почти 8000 служители, а веригата ѝ на свързаност осигурява работни места на около 40 000 души в страната.
Георгиева обръща голямо внимание и на социалната отговорност на фирмата. „В „Кауфланд“ се стремим да ангажираме още повече служители в нашите над 50 социални проекта годишно, защото това е част от ценностите ни и отговорността, която носим към обществото“, каза тя.
Перспективи за развитие и партньорство с образованието
Съвместната работа между компаниите и образователната система се очертава като важна тенденция за подобряване на качеството на кадрите в България. Международните фирми, които реализират амбициозни планове за обучение и социална ангажираност, създават устойчива среда за развитие и задържане на талантливите млади хора у нас.