ЕПЦ България отбелязва 20 години от старта на Мрежата ECC-Net
Празнично събитие в София с актуални съвети за потребителски права при пътуване и онлайн пазаруване

Европейският потребителски център България (ЕПЦ България) отбелязва 20-годишнината на Мрежата от Европейски потребителски центрове (ECC-Net) с празнично събитие, което се провежда днес в София, в Борисовата градина. Организацията предоставя информация и съвети на потребителите относно техните права при пътуване и пазаруване в Европейския съюз, Исландия и Норвегия.
Празник и полезна информация за потребителите
Мрежата ECC-Net е основана през 2005 г. от Европейската комисия, за да подпомага гражданите при решаването на трансгранични потребителски спорове. ЕПЦ България се присъединява към мрежата през 2008 г. и работи към Комисията за защита на потребителите.
Днес след 18:00 часа екипът на ЕПЦ България ще бъде на разположение в Борисовата градина в София, за да предостави актуални съвети и полезна информация. Темите включват правата на пътниците при въздушния транспорт, справянето с отменени или закъснели полети, както и процедурите при изгубен багаж.
Освен това посетителите могат да научат как да пазаруват онлайн сигурно в ЕС, как да избегнат чести грешки като забавени доставки, и как да постъпят при проблеми с върнати стоки, закупени от електронни търговци. Екипът споделя практически насоки и за безпроблемна ваканция в чужбина, включително важни съвети при резервиране на хотел или автомобил под наем.
Резултати и актуални статистики на ECC-Net
През 2024 г. мрежата ECC-Net е обработила над 130 000 трансгранични казуса. Сред тях почти 4 000 са подадени от потребители в България, като 73% от тях са били успешно разрешени чрез преговори с помощта на ЕПЦ България и останалите центрове от мрежата.
На 15 март, по повод Световния ден на потребителите, директорът на ЕПЦ България Соня Спасова заяви пред БТА, че най-често постъпващите жалби са свързани с онлайн пазаруване и въздушния транспорт.
Потребителски права и подкрепа
Мрежата ECC-Net играе ключова роля в защитата на интересите на потребителите в рамките на ЕС и неговите партньори. Тя осигурява безплатна помощ при трансгранични спорове, което позволява гражданите да защитят правата си по-лесно и ефективно.
Събитието в София предоставя възможност на всеки желаещ да получи конкретни съвети и да се информира за прилагането на правата си като европейски потребители, особено в области с висока степен на възникване на проблеми като въздушните пътувания и онлайн търговията.