„Де Ем“ потвърждава ангажимента си към нулеви емисии до 2045 г.
Първият съвместен доклад на групата обхваща 14 държави и отчита напредък в използването на възобновяеми източници и устойчиви опаковки

Групата "Де Ем" (dm drogerie markt) потвърждава ангажимента си да постигне нулеви нетни емисии до 2045 година чрез първия си съвместен Доклад за устойчивост. Този документ обхваща 14 държави, в които компанията оперира, и бе публикуван днес в България.
Основни цели и резултати от доклада за 2023/2024
Отчетът представя данни за финансовата 2023/2024 година, обхващаща периода от 1 октомври 2023 г. до 30 септември 2024 г., и обобщава инициативите на групата в областта на устойчивото развитие. През 2023 г. делът на енергията от възобновяеми източници в потреблението на групата достигна 67%, което е с 3 процентни пункта повече в сравнение с предходната година.
Основните източници на парникови газове според доклада са свързани с веригите за създаване на стойност, като например производството на продукти с марка dm. В отговор на това в 78 обекта на групата вече се използва енергия от слънчеви фотоволтаични системи, включително магазини, административни офиси и разпределителни центрове. В България към 2024 г. функционират три такива инсталации.
Компанията активно реализира пилотни проекти в областта на устойчивия транспорт - използване на водородни и електрически камиони в логистиката е част от груповите усилия за постигане на климатична неутралност.
Устойчиви опаковки и екологично производство
По отношение на опаковките за собствените марки на dm акцентът е върху минимизиране на използвания материал. От 2018 г. насам количеството пластмасови опаковки, съобразено с обема на оборота, е намалено с почти 30%. В края на 2023 г. 43% от пластмасата в опаковките на продуктите с марка dm в Германия са направени от рециклирани материали.
Брандът dmBio, който включва около 650 продукта, е най-бързо развиващата се марка в групата. Всички продукти на dmBio са сертифицирани със знака за биологично производство на Европейския съюз. По данни на компанията тези продукти формират 81% от продажбите на храни в рамките на групата, като в България делът е близо 80%.
Мнения от ръководството на групата
Харалд Бауер, председател на Борда на управителите на "Де Ем Австрия", част от която е и "Де Ем България", коментира: „Целият международен екип по проекта се ръководеше от идеята, че докладът не трябва да изпълнява бюрократично задължение, а по-скоро да насити това задължение със смисъл - постигнатата прозрачност ни помага да разпознаем ключовите области за действие и да приложим още по-целенасочени мерки. Освен това от доклада става ясно колко много ценни и уникални проекти се реализират във всички държави, в които "Де Ем" осъществява дейност - това ни прави горди и мотивира желанието ни да се справяме още по-добре.”
Андрей Петров, председател на Борда на управителите на "Де Ем България", посочва: „Добър пример за това как подхождаме при реализацията на проектите, така че да постигаме целите си, е нашата стратегия за околната среда. Тя обхваща всеки аспект от дейността ни и ясно очертава ангажиментите ни. Всички знаем, че екологичните ресурси на планетата са ограничени. Затова нашата стратегия разглежда наред с емисиите, които влияят на климата, и други въздействия върху околната среда.”