"Чартър Комюникейшън" и "Кокс Комюникейшън" обявиха сливане през 2024 г.
Двете американски телеком компании се обединяват, за да засилят позициите си в конкурентна индустрия с над 36 милиона клиенти.

Двете водещи телекомуникационни компании в САЩ – "Чартър Комюникейшън" и "Кокс Комюникейшън", обявиха споразумение за сливане, което ще ги превърне в един от най-големите играчи на пазара. Сделката цели създаването на общо дружество с по-голяма конкурентоспособност в индустрията, съобщи Си Ен Би Си.
Детайли по сделката и пазарна стойност
В рамките на споразумението компанията "Кокс Комюникейшън" е оценена на обща стойност от 34,5 милиарда долара, включваща 21,9 милиарда долара собствен капитал и 12,6 милиарда долара нетен дълг и други финансови задължения. Тази оценка съответства на неотдавнашната корпоративна стойност, изчислена спрямо коригираната печалба преди лихви, данъци, обезценяване и амортизация (EBITDA).
Инвеститорите реагираха положително, като акциите на "Чартър Комюникейшън", втората по големина публична телекомуникационна компания след "Комкаст", поскъпнаха с около 8% в хода на днешната борсова сесия. Котировката скочи на 419,57 долара спрямо вчерашната търговия.
Пазарни предизвикателства и клиентска база
Индустрията за широколентов достъп в САЩ изпитва сериозен натиск от алтернативни технологии като 5G и фиксирания безжичен интернет, осигуряващи бърз домашен интернет достъп. Това се отразява на загуба на традиционни клиенти на кабелна телевизия.
Към края на първото тримесечие на 2024 година "Чартър Комюникейшън" обслужваше 30 милиона клиента за широколентов достъп, което е спад с около 60 000 спрямо предходното тримесечие. Кабелните телевизионни абонати са намалели с 181 000, като техният брой за същия период е бил около 12,7 милиона.
Компанията оперира в 41 щата, предоставяйки услуги на приблизително 57 милиона домакинства и фирми и отчита 31,4 милиона клиентски взаимоотношения към края на март.
За своя страна "Кокс Комюникейшън" е най-голямата частна фирма за широколентов интернет в страната, с около 6,5 милиона клиенти и достъп до 7 милиона домакинства в 18 щата. Според данни от 2020 г. приходите на компанията възлизат на 12,6 милиарда долара.
Организационни промени и ръководство
След приключване на сливането "Кокс Комюникейшън" ще притежава около 23% от акциите на новосъздаденото дружество, които са в обращение. Името на обединената компания ще бъде променено в рамките на една година от финализиране на сделката.
Новото дружество ще запази централата на "Чартър Комюникейшън" в Стамфорд, Кънектикът, но ще поддържа и важен офис в Атланта, Джорджия – основната база на "Кокс Комюникейшън".
Крис Уинфри, настоящият главен изпълнителен директор на "Чартър Комюникейшън", ще остане начело на обединената компания като президент и главен изпълнителен директор.
Новата ера за телекомуникациите в САЩ
Това сливане символизира важна стъпка в адаптирането на телекомуникационната индустрия към променящите се технологии и потребителски предпочитания. В условия на нарастваща конкуренция от мобилни оператори и алтернативни интернет решения двете компании обединяват ресурси и експертиза, за да останат водещи доставчици в Съединените щати.