Български компании споделиха опита си от работа на международните пазари
Форум "България на пет океана" представи успехите и предизвикателствата на бизнеса в глобален контекст

Представители на няколко български компании споделиха опита си от работа на международния пазар по време на кариерния форум „България на пет океана“, организиран от платформата „България те иска“ (Bulgaria Wants You). Те представиха предизвикателствата и успехите в развиването на бизнес и управленско лидерство в глобален контекст.
Успехи и предизвикателства на българските компании в чужбина
Христо Арабаджов, управител на „Сънотек“ (Sunotec), компания специализирана в изграждането на фотоволтаични централи, изтъкна, че бързите решения и навлизането на пазари, които са непопулярни сред конкурентите, са ключови за успеха на фирмата. Според него, най-голямата сила на „Сънотек“ е „българската гъвкавост и българското сърце“.
„Нашият пазарен дял в Европа достига 12 процента“, посочи Арабаджов, подчертавайки, че набирането и задържането на квалифицирани кадри остава сериозно предизвикателство. Добрата заплата е важна, но още по-важен фактор за задържане на служителите е предлагането на разнообразни проекти и развитие.
Компанията предлага повече от 16 услуги, сред които инженеринг, строителство, оптимизация и батериен мениджмънт, което позволява на служителите да участват в различни етапи и да се развиват професионално.
Младите хора в българското производство
Управителят на „Солид 55“ (Solid 55) Христофор Христов коментира, че твърдението, че младите бягат от работа в производство, не отговаря на истината. Той посочи, че компанията има много млади служители, които са мотивирани от чувството за смисъл в продуктите и каузата, която стоят зад тях.
„Солид 55“ е продуктова фирма, която сама разработва и произвежда своите продукти в базата си в град Елин Пелин. Това осигурява контрол върху качеството и възможности за иновации.
Международни пазари и изграждане на конкурентни предимства
Цветан Георгиев от „Първа инвестиционна банка“ изтъкна, че международните пазари предоставят възможности за развитие, като позволяват използването на натрупан опит и умения.
Той отбеляза, че банката привлича кадри, които имат силна идентичност и конкурентни предимства, необходими за успешна работа в динамична международна среда.
Значението на адаптивността и идентичността за успеха
Общото мнение на участниците на форума е, че успешното навлизане и устойчивото развитие на българските компании на световните пазари зависят от адаптивността, разнообразието в проектите и грижата за хората. Българската гъвкавост, съчетана със силна идентичност и професионално развитие, дава на тези фирми конкурентно предимство в една все по-глобализирана икономика.