БФБ отбелязва годишнина от сегмента "ЮроБридж" и успеха на "Шелли Груп"

Сегментът "ЮроБридж" осигурява двойно листване и международно признание на "Шелли Груп" и българските компании

БФБ отбелязва годишнина от сегмента "ЮроБридж" и успеха на "Шелли Груп"
Снимка © Милена Стойкова, БТА

Българската фондова борса (БФБ) отбелязва първата годишнина от създаването на сегмента "ЮроБридж" и листването на компанията "Шелли Груп" на този пазар, която стана вторият български "еднорог". Тази инициатива цели да осигури възможност за двойно листване на български компании както в България, така и в Германия.

Първи успехи на сегмента „ЮроБридж“ и „Шелли Груп“

Сегментът "ЮроБридж" е създаден от "Дойче Бьорзе" и БФБ, като първата компания, листвана тук, е „Шелли Груп“ (борсов код SLYG), която на 18 юли 2024 г. започна да се търгува едновременно на Българската фондова борса и на германската платформа "Ксетра". След една година компанията придоби статут на "еднорог", с пазарна капитализация, надхвърляща 1 милиард долара.

Финансовите резултати на "Шелли Груп" са впечатляващи – консолидираните приходи нараснаха с над 42 процента, достигайки 106,7 милиона евро, а нетната печалба отбеляза растеж от почти 37 процента до 23,1 милиона евро към края на 2024 година.

Мнения от ръководството и пазарната експанзия

Изпълнителният директор на БФБ, Маню Моравенов, поздрави „Шелли Груп“ за постиженията през изминалата година, които се дължат на международната експанзия на компанията и навлизането ѝ на нови пазари като Полша, Франция и Великобритания, както и на разширяването на клиентската база.

Той подчерта: Пазарът "ЮроБридж" доказа, че може да бъде стратегически инструмент за достъп до капитал и международно признание на водещи български компании, които съчетават иновации, стабилност и глобални амбиции.

От своя страна Волфганг Кирш, изпълнителен директор на „Шелли Груп“, посочи, че листването в сегмента "ЮроБридж", заедно с търговията на "Ксетра", е усилило доверието на инвеститорите и е подобрило достъпа на компанията до международни акционери. Това е ключов фактор за придобиването на статут на „еднорог“ през юни 2025 г.

Димитър Димитров, съосновател и изпълнителен директор на „Шелли Груп“, допълни: Най-важното, което една компания трябва да направи, ако иска да бъде успешна на "ЮроБридж", е да показва устойчиви резултати, да изгради доверие и да изпълнява обещанията си към сегашните и бъдещи инвеститори.

Перспективи и значение на „ЮроБридж“ за българските компании

Инициативата за създаване на сегмента "ЮроБридж" предоставя уникална възможност на българските дружества за много по-широк достъп до капитал и международни финансови пазари. Това дава шанс на български компании с амбиции за растеж и експанзия да се конкурират успешно на глобално ниво.

Проектът отразява засилените интеграции между Българската фондова борса и водещи европейски пазари, което допринася за повишаване на доверието в българската икономика и инвеститорската среда като цяло.

Още от категорията

Виж всички
Виж всички
Актуални новини
Последни

Дневни новини

Manage cookie consent