Американският фонд „Елиът Мениджмънт“ инвестира 4 млрд. долара в „ПепсиКо“
„Елиът Мениджмънт“ придобива значима позиция в „ПепсиКо“ с цел повишаване на стойността на акциите

Американският хедж фонд „Елиът Мениджмънт“ (Elliott Management) е инвестирал 4 милиарда долара в акциите на компанията „ПепсиКо“ (PepsiCo) и възнамерява да предприеме действия за повишаване на тяхната стойност, съобщава в. „Уолстрийт джърнъл“, позовавайки се на запознати източници.
След новината акциите на „ПепсиКо“ отбелязаха ръст от около 5% в предварителната търговия, а към 20 часа българско време поскъпнаха с над 2%, достигайки цена от 151,72 долара на акция.
Активисткият инвеститор с ключова позиция
Тази стъпка идва в момент, когато „ПепсиКо“ се опитва да отговори на променящите се потребителски нагласи и предизвикателства в бизнеса със закуски и напитки. Компанията работи по насърчаване на по-здравословни варианти на газирани и негазирани продукти, които да задоволят търсенето на съвременните потребители.
„Елиът Мениджмънт“ вече се е превърнал в един от най-големите инвеститори в „ПепсиКо“, посочва активисткият фонд в писмо до борда на директорите на компанията. В отговор „ПепсиКо“ заяви, че ще разгледа внимателно перспективите, които носи новият инвеститор, и ще ги постави в контекста на своята стратегия за растеж, насочена към ускоряване на развитието и създаването на дългосрочна стойност за акционерите.
Все още нито „Елиът“, нито „ПепсиКо“ са коментирали официално тази инвестиция пред Ройтерс.
Пазарна динамика и конкурентна среда
„ПепсиКо“ някога беше основен конкурент на „Кока-Кола“, но нейният класически продукт наскоро падна на четвърто място по обем на продажбите в Съединените щати. Според данни от анализаторската платформа „Бевиридж Дайджест“ първото място е за „Кока-Кола“, второто за „Доктър Пепър“ на компанията „Кюриг Доктър Пепър“, а третото за „Спрайт“ – също собственост на „Кока-Кола“.
В същото време „Кока-Кола“ се сблъсква с нараснали трудности поради митнически мита и чувствителност към цените сред потребителите.
Разнообразие в портфолиото на „ПепсиКо“
Освен класическата напитка „Пепси“, портфолиото на компанията включва и други популярни марки като „Маунтин Дю“ (Mountain Dew), „Гейтърейд“ (Gatorade), „Лейс“ (Lay's), „Доритос“ (Doritos) и „Куейкър Оутс“ (Quaker Oats).
В последно време „ПепсиКо“ разшири продуктовия си набор чрез придобиването на пробиотичната сода „Попи“ (Poppi) и производителя на тортила чипс „Сиете Фуудс“ (Siete Foods), за да отговори на търсенето на по-здравословни и иновативни продукти.