АИКБ и КЗП обединиха усилия за информиране при въвеждането на еврото

Сътрудничеството цели защита и подкрепа на бизнеса и потребителите с фокус върху малките населени места

АИКБ и КЗП обединиха усилия за информиране при въвеждането на еврото
Снимка © БТА

Асоциацията на индустриалния капитал в България (АИКБ) проведе среща с председателя на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Мария Филипова във връзка с предстоящата национална информационна кампания за въвеждането на еврото като официална валута в България. Основната цел на срещата бе обсъждане на инициативи за информиране на бизнеса и потребителите за процеса и гарантиране на защита в прехода към новата парична единица.

Подкрепа за бизнеса и потребителите в прехода към еврото

По време на срещата председателят на КЗП представи пред АИКБ рамката на информационната кампания, която ще подпомогне бизнеса при ангажиментите, произтичащи от въвеждането на еврото. Тя подчерта, че Комисията ще наблюдава и контролира пазара, за да осигури защита на потребителите през целия процес. АИКБ изрази готовност да участва активно, като включи своите регионални и браншови структури в организирането на събития на място.

В дискусията беше подчертана важността от целенасочено представяне на информация към микро-, малките и средните предприятия – ключов сегмент от българската икономика, който се нуждае от навременна и достъпна експертиза, за да се адаптира ефективно към новата валута.

„АИКБ ще подкрепи усилията на КЗП за организиране и провеждане на информационни кампании по места. Навременното информиране е най-важно. Поставени са въпроси, общи за търговците и потребителите – много, от които технически, като наличността на парични комплекти в евро, функционирането на електронните системи и касовите апарати. Следователно успехът на разяснителната кампания е да достигнем до хората и в най-малките населени места“, заяви председателят на Управителния съвет на АИКБ Румен Радев.

Меморандум за сътрудничество за плавен преход към еврото

Ден преди тази среща АИКБ, като част от Асоциацията на организациите на българските работодатели, подписа Меморандум за сътрудничество с Министерския съвет. Целта на документа е да укрепи общественото доверие в справедливия и предвидим преход към единната европейска валута. Меморандумът също насърчава прилагането на добри бизнес практики по време на адаптацията към еврото.

Премиерът Росен Желязков изрази позицията, че въвеждането на еврото не би трябвало да доведе до повишаване на цените, ако не съществуват външни макроикономически фактори. Той подчерта основния принцип, който ръководи правителството в този процес: защитата на потребителските интереси. В бюджета за годината е заложена инфлация под 3 процента, което е в съзвучие с очакванията за стабилност на цените.

Навременно и достъпно информиране в малките населени места

Информирането на обществото, а особено на бизнеса и потребителите в по-малките населени места, е ключов приоритет в кампанията за въвеждане на еврото. За целта ще се използват регионалните и браншови структури на АИКБ, които ще съдействат за ефективното достигане на информация и експертиза до всички заинтересовани страни.

Техническите въпроси, като осигуряване на необходимите парични комплекти в евро и адаптация на касовите апарати и електронните системи, са сред най-важните теми във фокуса на предстоящата информационна кампания. Това ще гарантира гладкия преход и защитата както на бизнеса, така и на потребителите в България.

Още от категорията

Виж всички
Виж всички
Актуални новини
Последни

Дневни новини

Manage cookie consent