Затруднено влаково движение в Северна България заради паднали дървета
Провиснали клони и паднали дървета причиняват закъснения и промени в разписанието на влакове между Разград, Самуил и други гарови участъци

Поради паднали дървета на няколко места по железопътната линия, движението на влакове в Северна България е затруднено. Българските държавни железници (БДЖ) съобщават за промени в графика и закъснения, причинени от повреди в контактната мрежа и други технически проблеми във връзка с инцидентите.
Причини за нарушения в движението и засегнати маршрути
Паднали дървета са повредили контактната мрежа между гарите Разград и Самуил, което е довело до забавяния и промени в разписанието на влаковете. Ситуацията е усложнена и на участъка между гарите Димово и Орешец, където клони и дървета са попаднали на железния път.
Най-сериозно е закъснението на бързия влак номер 7621 по направление Видин – София Север, който замина от гара Димово с 205 минути закъснение. Причината за това е наличие на провиснали и паднали клони по трасето.
Пътническият влак 90191, движещ се от Просторно към Каспичан, също е спрян в гара Разград поради паднали дървета на трасето.
Освен това, влак 91102 по линията Самуил – Силистра закъснява с 60 минути, тръгвайки от гара Исперих, отново заради клони на железния път.
Технически проблеми има и при влака 20133 по линията Враца – Плевен, който престоява в гара Кунино поради повреден локомотив.
Отмяна и пренасочване на влакове
От БДЖ информират, че два крайградски влака – с номера 70221 и 70220, обслужващи линията Враца – Мездра и обратно, са отменени. Причината е липсата на необходимия подвижен състав. Пътниците, които са закупили билети за тези влакове, се насочват да използват следващи влакове по същото направление.
Мерки и препоръки към пътниците
Службите на БДЖ продължават работата по възстановяването на контактната мрежа и премахването на падналите клони и дървета, за да се нормализира движението възможно най-бързо.
Пътниците се съветват да проверяват актуалното разписание и информацията за движението на влаковете преди пътуване, да планират допълнително време за придвижване и да ползват препоръчаните обходни маршрути при необходимост.