Васил Терзиев предлага анализ и оптимизация на столичния градски транспорт

Кметът на София обсъди предстоящите срещи, финансовите предизвикателства и възможните мерки за подобряване на транспортната система

Снимка © БТА

Столичният кмет Васил Терзиев предложи извършването на пълен анализ на всички дружества в градския транспорт в София с цел установяване дали администрацията е раздута и дали е възможно опериране с един единствен оператор вместо с четири компании. Това той заяви в интервю за Нова телевизия.

Планирана среща и финансови предизвикателства

Кметът припомни, че в понеделник ще се състои среща със служителите от наземния транспорт, които протестират. На този етап очакват представяне на изчисленията им. Терзиев коментира, че увеличението от 180 лева, което е предложено, би довело до дефицит от 55 милиона лева в транспортния сектор. Тази сума би нараснала до 66 милиона, ако бъде прието искането за 300 лева увеличение.

Той подчерта, че средствата от капиталовата програма на общината не могат да се използват за заплати, тъй като се отнасят за проекти, по които вече има напредък. „Не става дума за инат, но когато няма пари – няма пари. Това не е само мой проблем, не съм магьосник“, каза още Терзиев.

Предложения и анализи за транспортната система

Кметът обяви, че в скоро време заедно със своя екип ще внесат предложение за транспортна рамка в Общинския съвет, която е изпълнима спрямо бюджета. Все пак окончателното решение по темата ще бъде изработено от местния парламент.

Терзиев припомни, че брутната заплата на машинист в метрото е около 4600 лева, като в тази сума не са включени извънредните часове. Бонусите в транспорта варират от 250 до 500 лева, като средно възлизат на 291 лева. Според него бонусите трябва да са свързани с конкретни резултати и качество на работа.

В момента кметът очаква становище относно разпореждането с предплатените карти за градския транспорт, а също обмисля въвеждането на безплатно паркиране в така наречените буферни паркинги.

Оперативни мерки и контрол върху придвижването

По отношение на ползването на бус лентите, Терзиев заяви, че на този етап движението в тях не се счита за целесъобразно, понеже трябва да бъдат спрени камерите за контрол. Той допълни, че не е отказал идеята за подобен контрол, но тя има административни пречки.

Освен това образователната дирекция в общината ще направи анализ колко от учителите пристигат навреме на работното си място и колко закъсняват, за да се преценят необходимите мерки.

Кметът увери и, че няма да бъде допусната криза с отпадъците в София, като изрази воля за намиране на адекватно решение по този въпрос.

Управление и контрол в столичния транспорт

Изказването на Терзиев очертава намерението за по-ефективно управление и оптимизация на столичния транспорт. Предложеният анализ и последващите мерки целят да намалят финансовия натиск върху системата, като същевременно подобрят качеството и контрола върху услугите. Въведените възможности като буферни паркинги и преглед на бонусната система са част от по-широката стратегия за осъвременяване на градския транспорт.

Още от категорията

Виж всички
Виж всички
Актуални новини
Последни

Дневни новини