Парламентарни лидери подкрепят обединение на пътния контрол

Кирил Добрев, Бойко Борисов и Делян Пеевски подкрепят създаването на единен орган за контрол по пътищата за по-ефективна и прозрачна работа

Парламентарни лидери подкрепят обединение на пътния контрол
Снимка © Никола Узунов, БТА

Председателят на транспортната комисия в българския парламент Кирил Добрев („БСП-Обединена левица“) изрази подкрепа за идеята за обединяване на КАТ, Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ и Национално тол управление в единен орган за контрол по пътищата. Тази инициатива беше обсъдена в кулоарите на парламента и идва на фона на скандал с рекет от страна на служители на автомобилната администрация.

Идеята за създаване на единен контролен орган бе подкрепена и от председателите на парламентарните групи на ГЕРБ-СДС и „ДПС-Ново начало“ – Бойко Борисов и Делян Пеевски. Те поискаха закриване на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ след разкрития за злоупотреби с шофьори, превозващи техника за концерта на британския певец Роби Уилямс в София.

Причини за промени в контрола по пътищата

Делян Пеевски направи категорично изявление, подкрепяйки предложението за закриване на агенцията и прехвърляне на функциите ѝ към МВР или друг ведомствен орган. „Ще го помислим, в МВР ли, къде да се прехвърлят“, допълни той в кулоарите на парламента.

Кирил Добрев коментира, че настоящата ситуация, при която товарен автомобил може да бъде спиран от три или четири различни органа, е неприемлива и неефективна. Той посочи, че вече е имало успешни обединения, например на общинските камери с тези на КАТ, като глобите вече се издават само от КАТ. По същия начин единният орган за контрол по пътищата би следвало да обединява функциите на КАТ, „Автомобилната инспекция“ и ТОЛ.

Очаквания за бъдещата реформа

Председателят на транспортната комисия уточни, че концепцията за новия орган се очаква да бъде представена от Министерския съвет за обсъждане. „Очаквам концепцията на Министерския съвет, която да бъде разгледана от транспортната комисия“, каза той. По думите му днес камерите на общините, КАТ и ТОЛ издават единен фиш за нарушение, което прави възможно и изграждането на единен орган с единен контрол и една глоба.

Тази реформа цели не само да подобри ефективността и прозрачността в контрола по пътищата, но и да премахне дублирането на функции и потенциалните злоупотреби от страна на различни контролни звена.

Промени в управлението на пътния контрол

  • Обединяване на КАТ, Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ и Национално тол управление.
  • Закриване на настоящата автомобилна администрация след скандал с рекет.
  • Създаване на единен орган за контрол с по-ефективна и прозрачна работа.
  • Предоставяне на концепцията за одобрение в транспортната комисия.

Това предложение предизвиква дебат в парламента и се очаква да бъде обсъдено в следващите седмици, като целта е подобряване на контролните механизми по пътищата и защита на правата както на шофьори, така и на други участници в пътното движение.

Още от категорията

Виж всички
Виж всички
Актуални новини
Последни

Дневни новини

Manage cookie consent