Мирослав Боршош и Натаниел Копси обсъдиха устойчивото развитие на туризма между България и Великобритания
Двамата подчертаха значението на конкретни инициативи за повишаване на туристическия обмен и качество през 2024 г.

България и Обединеното кралство поддържат стабилни туристически отношения с обща цел за развитие на устойчиви туристически продукти и повишаване на качеството на туристическия опит. Това стана ясно от среща между министъра на туризма Мирослав Боршош и посланика на Великобритания в България, Н. Пр. Натаниел Копси, съобщиха от пресцентъра на Министерството на туризма.
Двустранно сътрудничество и нови инициативи
По време на срещата двамата обсъдиха възможностите за разширяване на сътрудничеството в областта на туризма. Основен акцент беше поставен върху разработването на конкретни инициативи за популяризиране на България сред британските туристи и засилването на институционалния и бизнес диалог между двете страни.
Министър Боршош изтъкна, че "целта ни е не просто да възстановим предпандемичните нива на туристопоток, а да предложим отлично качество и нови възможности за британските туристи у нас". Той подчерта общата амбиция за устойчиво развитие на туристическите продукти, което ще донесе дългосрочни ползи както за България, така и за туристите от Великобритания.
Тенденции в британския туристически пазар
Великобритания продължава да бъде един от приоритетните входящи пазари за българския туризъм. Според данни на Националния статистически институт (НСИ), през 2024 година близо 253 хиляди британски туристи са посетили България и са регистрирани в места за настаняване, което представлява ръст от 4,9% в сравнение с 2023 година. Въпреки положителната тенденция, пазарът все още не е достигнал нивата от 2019 година.
Сред предпочитаните от британските туристи форми на туризъм са морският, културният, градският и зимният туризъм. Най-популярните дестинации включват Несебър, София, Банско, Боровец и Варна.
Подкрепа на международни туристически събития
Министерството на туризма демонстрира активно участие в ключови международни събития, сред които World Travel Market (WTM) в Лондон и New Deal Europe. В плановете за 2025 година е предвидено разширяване на българския национален щанд на WTM, което се дължи на увеличения интерес от страна на българския туристически бизнес към британския пазар.
Тези действия са част от усилията на българската страна за утвърждаване на страната като атрактивна и конкурентоспособна дестинация за британските туристи, както и за стимулиране на по-тясно сътрудничество в сектора.