Министерският съвет одобри нов правилник за оптимизация на АПИ
Създава се дирекция за управление на трафика, разделят се звена и се подобрява безопасността по пътищата

Министерският съвет одобри нов Устройствен правилник на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ), който цели оптимизиране на организационната структура и подобряване на функционалността на звената в агенцията, съобщиха от правителствената пресслужба.
Основни промени и нови дирекции
С новия правилник се създава дирекция „Ситуационен център и управление на трафика“. Тя ще отговаря за прогнозиране, анализ, ограничаване и преодоляване на кризисни ситуации, както и за подпомагане на органите за управление при оценка на пътната обстановка. Така се поставя акцент върху укрепването на ключовите функции на АПИ в управлението на пътния трафик и безопасността.
Също така се предвижда увеличение на числеността на Агенцията по геодезия, картография и кадастър с пет нови щатни бройки за сметка на числеността на АПИ. Целта е по-ефективно разпределение на ресурсите между ведомствата.
Реструктуриране на административни звена
Функциите за управление на недвижимата собственост се отделят от дирекция „Административно обслужване, човешки ресурси и управление на собствеността“ и се прехвърлят към новосъздадената дирекция „Държавна собственост и отчуждителни процедури“. Останалите дейности, свързани с административно обслужване, човешки ресурси и стопански функции, остават под отговорността на дирекция „Административно обслужване и човешки ресурси“.
Дирекция „Обществени поръчки и правно обслужване“ се разделя на две отделни звена – дирекция „Обществени поръчки“ и дирекция „Правна“. Този ход ще намали административната тежест и ще позволи по-ясно разграничаване на дейностите, като една дирекция ще се фокусира върху организация и провеждане на обществени поръчки, а другата – върху правните дейности и представителство по съдебни дела.
Планирани мерки за безопасност на пътната мрежа
На интернет страницата на АПИ е публикуван План за обезопасяване на участъци от републиканската пътна мрежа с обща дължина от близо 500 километра. В плана са описани конкретни мерки и срокове за тяхното изпълнение, насочени към повишаване на безопасността по пътищата особено в райони с повишен риск.
Промените целят повишаване на ефективността на АПИ при изпълнение на държавната политика за развитие и управление на републиканската пътна мрежа, както и подобряване на координацията и качеството на дейностите, свързани с поддържане на пътищата и управление на трафика.