"Как да си дресираш дракон" е най-гледаният филм в българските киносалони
Анимацията води класацията с над 39 000 зрители и близо 579 000 лева приходи, следвана от "Лило и Стич" и други нови премиери

Анимационният филм „Как да си дресираш дракон“ остава най-гледаната продукция в българските киносалони за втора поредна седмица. Историята за приятелството между Хълцук и Беззъб е привлякла 39 345 зрители и е реализирала приходи от 578 969 лева, показват обобщените данни от салоните у нас.
Топ филми на българския пазар
Втора позиция заема „Лило и Стич“, който е на екран вече повече от месец. Филмът за укротяването на извънземния Стич от хавайското момиче Лило е видян от 205 944 души, като постъпленията от билетите достигат 2 590 833 лева.
Третата позиция държи „28 години по-късно“ – постапокалиптичен филм на режисьора Дани Бойл и трети филм от поредицата „28 дни“. Действието се развива на малък остров с група оцелели тридесет години след първия филм, в който вирусът на яростта излиза от лаборатория за биооръжия. Филмът е гледан от 4 826 зрители и е донесъл 72 300 лева от кинобилети.
На четвърта позиция в топ 10 е втората премиера за изминалата седмица – анимацията „Елио от Земята“. Филмът, частично вдъхновен от живота на неговия автор Адриан Молина, разказва за Елио, който става междугалактически посланик на планетата Земя. 2 908 зрители са избрали тази продукция, носеща приходи от 38 225 лева.
Други филмови предложения и техните резултати
На пето място е екшънът „Балерина“ с Ана де Армас, Гейбриъл Бърн и Киану Рийвс в главните роли. Сюжетът се развива между третия и четвъртия филм за Джон Уик. Филмът е гледан от 17 248 зрители за три седмици, като приходите възлизат на 240 806 лева.
Шеста позиция заема „Мисията невъзможна: Възмездие“, която вече се прожектира пета седмица в киносалоните у нас. В този филм агент Итън Хънт трябва да премине през множество опасности, за да достигне до потопена подводница, където се крие първичният код на Същността. 55 018 зрители са гледали филма, а приходите са 820 003 лева.
Седмото място е заето от третата премиера – „Шаферка под прикритие“ с Ребел Уилсън, в която тайният агент действа като шаферка, за да спаси детската си приятелка от похитители. Филмът е посетен от 1 209 души и има приход от 17 357 лева.
На осмо място е „Карате Кид: Легенди“, който вече месец радва зрителите у нас. Историята за обучението на младия Ли Фонг в бойното изкуство и неговото пътуване от Пекин до Ню Йорк е гледана от 12 021 души, като сумарните приходи достигат 145 763 лева.
Девето място заема трилърът „Ритуалът“. Историята за двама духовници, които извършват екзорсизъм, е следена от 5 468 зрители и е донесла приходи от 74 056 лева.
В десетката влиза и „Последен изход: Наследство“ - трилър, в който за шести път героите се борят за живота си. Филмът е гледан от 26 244 души и генерира приходи от 370 087 лева за месец и половина на родния пазар.
Кинопосещения през изминалия уикенд
Миналия уикенд общият брой на зрителите във филмовите салони е бил 27 971. Половината от тях са предпочели да гледат филми за приятелството с дракон или със извънземно. За сравнение, през същия период на миналата година посещенията са били 36 798, като две трети от зрителите са гледали „Отвътре навън 2“.
Тенденции и предпочитания
Данните показват устойчив интерес към анимационни филми, които съчетават приключения с емоционални послания, както и любопитство към нови премиери в жанра на екшъна и трилъра. Разнообразието в жанровете привлича различни аудитории, като новите заглавия успяват да намерят свое място сред по-дълго присъстващите ленти на екран.