Йорданка Фандъкова подкрепя реформите в образованието и предлага важни промени

Депутатката от ГЕРБ–СДС застъпва промени за профила „класически“, санкциите в училище и подкрепа за деца със специални потребности

Йорданка Фандъкова подкрепя реформите в образованието и предлага важни промени
Снимка © Милена Стойкова, БТА

Депутатът Йорданка Фандъкова от парламентарната група на "ГЕРБ – СДС" изрази подкрепа към министъра на образованието Красимир Вълчев за началото на въвеждане на реформи в системата на образованието. Това се случи по време на обсъждането на три законопроекта за изменение и допълнение на Закона за предучилищното и училищно образование в Комисията по образование и наука в Народното събрание.

Подкрепа и предложения за законодателните инициативи

Фандъкова заяви, че парламентарната група на "ГЕРБ – СДС" ще подкрепи проектозакона на Министерския съвет, но ще се въздържи при гласуването на останалите два законопроекта. Тя предложи добрите идеи от законопроектите на депутати Николай Денков и Елисавета Белобрадова да бъдат събранени и обсъдени с депутатите от различните парламентарни групи, след което да бъдат включени като предложения преди второто четене на законите.

Депутатката приветства въвеждането на профил „класически“ в образователната система, като подчерта, че този профил би трябвало да може да се изучава и в училища извън т.нар. класически гимназии. По думите ѝ това се основава на вече утвърдени практики и е подкрепено от преподавателите от Софийския университет.

Мерки за преодоляване на проблемно поведение и подкрепа за деца със специални потребности

Фандъкова обръща внимание и на важността на прецизирането на предупредителните мерки и санкциите в училищната среда. Тя посочи, че тези инструменти са необходими както за учениците, така и за учителите, за да се справят с проблемното поведение. Особено внимание депутатът отдели на предвидената поправка за отстраняване на ученик за период до три дни, като предложи да се обмисли какво се случва с ученика през този период. Тя отбеляза, че има добри практики, при които учениците могат да получат подкрепа, която да дава спокойствие на родителите и същевременно да ги ангажира с последствията от санкцията.

Освен това Фандъкова поздрави екипа на Министерство на образованието и науката, включително министър Вълчев, зам.-министър Емилия Лазарова и Грета Ганчева, директор на дирекция „Приобщаващо образование“, за старанието при изработването на промените, които засягат учениците със специални образователни потребности. Тя изтъкна, че са взети предвид предложенията на родители и неправителствени организации, с цел децата да получат необходимата подкрепа спрямо спецификите си, а училищата да бъдат подпомогнати при работата с тях. Йорданка Фандъкова обяви, че ще предложи редакции с изясняващ характер по текстовете преди второто четене.

Предложения за деца в частните детски градини

Депутатката съобщи, че ще внесе предложение по време на второто четене, свързано с децата, посещаващи частни детски градини. Предложението цели средствата за деца, които не са приети в държавни или общински детски заведения, по желание на родителите, да могат да се използват през цялата учебна година, а не само в периода до приемането им в държавните или общински градини.

С тези инициативи се цели осъвременяване и подобряване на законовата рамка за предучилищно и училищно образование, с акцент върху по-голяма гъвкавост, подкрепа за всички ученици и облекчаване на част от административните и организационни предизвикателства.

Още от категорията

Виж всички
Виж всички
Актуални новини
Последни

Дневни новини

Manage cookie consent