Директорите подкрепиха законопроекта за модернизация на образованието
Сдружението на директорите акцентира върху личностното развитие, намаляване на неравенствата и ролята на изкуствения интелект в училищата

Сдружението на директорите в средното образование подкрепи законопроекта на Министерския съвет за модернизация на образователната система
На заседание в Комисията по образованието и науката в Народното събрание, Сдружението на директорите в средното образование изрази подкрепата си към предложения законопроект, внесен от Министерския съвет. Това съобщи Асен Александров, председател на Сдружението и директор на 51-во Средно училище „Елисавета Багряна“ в София.
Основни акценти и цели на законопроекта
Асен Александров подчерта, че проектът е насочен към осъвременяване на образователната структура и методите на работа в училищата. Целите включват засилване на възпитателната и ценностната дейност, с особен акцент върху подкрепата за личностното развитие на учениците. Законопроектът предвижда мерки за преодоляване на образователното неравенство и намаляване на административната тежест върху учителите и ръководството на училищата.
„Ние сме убедени, че квалификацията на учителите е едно от най-важните неща и когато добрият опит се предава на местно ниво, на ниво училище, на ниво общност – това е нещо много добро. То изисква и финанси, между другото“, обясни Александров.
Ценности, технологии и кариерно ориентиране
Според председателя на Сдружението, в проекта има категоричното разбиране за значението на възпитанието в българското училище. Той отбеляза, че въпреки различията във вижданията относно начините за осъществяване на ценностното възпитание, самото внимание към тази тема е от голямо значение.
Сдружението подкрепя и предвидената забрана за използване на телефони в учебните заведения, което се възприема като мярка за подобряване на учебната среда. Александров изрази мнение, че в закона следва да бъде включен базов текст, уреждащ приложението на изкуствения интелект в образователния процес, за да се определи неговото място и роля в училището.
Сред предложенията е и създаването на Национален център за кариерно ориентиране, който да подпомага учениците в избора на професионален път и по-добрата им адаптация на трудовия пазар.
Посока към модерно и приобщаващо образование
Подкрепата на Сдружението на директорите показва, че управляващите и училищните ръководства са единни в желанието за промени, които да направят образователната система по-модерна и адаптирана към съвременните предизвикателства. Фокусът върху личностното развитие, справедливостта в образованието и новите технологии ще бъдат ключови елементи в предстоящата реформа.