УНСС се присъедини към проекта „Студентски практики“ с подкрепа от ЕС
Проектът създава мост между студенти и работодатели, развивайки професионалните умения и сътрудничеството между висшето образование и бизнеса

Университетът за национално и световно стопанство (УНСС) стана партньор в третата фаза на проекта „Студентски практики" на Министерството на образованието, финансиран по програма „Образование" 2021-2027 с подкрепа от Европейския съюз, съобщиха от пресцентъра на университета.
Цел и значение на проекта „Студентски практики“
Инициативата има за цел да установи ефективна връзка между търсенето и предлагането на специалисти с висше образование на пазара на труда. Основната задача на проекта е да усъвършенства практическите умения на студентите, съобразно актуалните потребности на работодателите, както и да затвърди сътрудничеството между висшите училища и бизнеса.
От УНСС обясниха, че усилията са насочени към по-добро професионално подготвяне на студентите и улесняване на тяхното влизане в реалната работна среда.
Участието на катедра „Медии и обществени комуникации“
В рамките на проекта към УНСС се включва и катедра „Медии и обществени комуникации“. Тя е акредитирана като катедра на ЮНЕСКО, със специализация в медийна и информационна грамотност и културни политики за устойчиво развитие. В катедрата се обучават студенти в специалностите „Медии и журналистика“ и „Медия икономика“.
Катедрата активно търси сътрудничество с медийни организации, които биха могли да осигурят места за провеждане на студентски практики. Това партньорство ще позволи на медиите да допринесат за професионалното развитие на бъдещите кадри в сферата на журналистиката и медийната икономика.
Възможности за студенти и работодатели
Проектът предоставя реални възможности за студентите да придобият ценен практически опит и да развият уменията си в работна среда, близка до техните интереси и специализации. Работодателите от своя страна могат да участват активно в обучението на бъдещите специалисти, като им осигурят ценна подкрепа и място за обучение.
От УНСС подчертават: „Включването в инициативата предоставя възможност на медиите да допринесат за професионалното развитие на бъдещите специалисти в областта на журналистиката и медийната икономика.”