СУ "Св. Климент Охридски" организира лятна лектория за ученици с фокус на науката
Събитието представя кариерни възможности в математиката и природните науки и включва демонстрации на Биологическия факултет

Софийският университет „Св. Климент Охридски“ (СУ) организира лятна лектория за ученици под наслов „Образование с наука“ през 2025 година. Събитието ще се проведе на 17 юни в кампус „Лозенец“ в зала 113 на сграда УНИТе и цели да представи възможностите за кариерно развитие в областта на математиката и природните науки.
Програма и целева аудитория на лекторията
Лекторията е насочена към ученици от гимназиален етап, които проявяват интерес към научните дисциплини като математика, биология, физика и химия. Организаторите от СУ подчертават, че инициативата се реализира със съдействието на Национална програма „Образование с наука“ и предоставя ценна информация за кариерните възможности след средно образование.
Събитието е разделено на две части. Първата ще започне в 09:00 часа и ще продължи до 12:40 часа, когато преподаватели от университета ще изнесат научно-популярни лекции, посветени на актуални теми в изброените области. Освен това, те ще запознаят учениците с перспективите за професионално развитие в тези сфери.
Демонстрационно посещение и достъп за участници
Втората част от лекторията ще се проведе следобед от 14:00 до 16:00 часа и ще включва демонстрационно посещение на Опитното поле на Биологическия факултет на СУ. Това ще предостави на учениците възможност да видят на практика научни експерименти и изследвания, които се извършват в университета.
Събитието е отворено за всички ученици и учители, които проявяват желание да участват. Софийският университет „Св. Климент Охридски“ кани заинтересованите да се включат в този образователен форум и да се запознаят с науката от първа ръка.
Възможности за бъдещо развитие в науката
Лятната лектория „Образование с наука“ 2025 се явява важна инициатива за стимулиране на интереса към природните науки и математика сред младежта. Чрез знанията и представените възможности учениците могат да направят по-информиран избор относно своето бъдещо обучение и професионално развитие в сферата на науката.