МОН организира дискусия за бъдещето на училищното образование у нас

На 26 юни в Националната спортна академия "Васил Левски" ще се обсъждат актуални въпроси и възможности за развитие на образователната структура

МОН организира дискусия за бъдещето на училищното образование у нас
Снимка © Dimitrina Vetova, БТА

Министерството на образованието и науката (МОН) организира дискусия за текущата образователна структура в системата на училищното образование, която ще се проведе на 26 юни от 10:00 часа в заседателната зала на Националната спортна академия "Васил Левски" в София. Целта на събитието е да се дискутират актуални въпроси и възможности за развитие на организацията на училищното образование в страната.

Обсъждане на бъдещето на образователната структура

Дискусията ще бъде открита от министъра на образованието и науката Красимир Вълчев, а в нея са поканени директори на училища, учители, народни представители, социални партньори, преподаватели във висши училища, експерти от МОН и Регионалните управления на образование (РУО) и други заинтересовани страни. Основната идея е да се съберат експертни мнения и предложения за усъвършенстване на организационната рамка на училищното образование.

Желаещите да участват могат да се регистрират предварително за дискусията.

Предизвикателства пред образователната система

На 9 май министър Вълчев коментира пред БТА, че предстои широко обществено обсъждане по въпроса за образователната структура и какви класове включват отделните етапи на обучение. Той уточни, че към настоящия момент няма взето решение за връщане на завършването на основното образование в осми клас.

Министърът подчерта необходимостта от задълбочен анализ на настоящата ситуация и обмисляне на различни варианти за дългосрочни промени. Той припомни, че когато е бил ученик, основното образование се е завършвало в осми клас, докато сега учениците приключват основния етап в седми клас.

„Виждаме, че това дава негативни резултати, като учениците изпитват трудности с усвояването на материала и се налага да го догонват“, заяви Вълчев. Заради тази причина МОН ще инициира обществено и експертно обсъждане, което да даде основа за възможни бъдещи промени.

Позиции на експерти и директорите

Асен Александров, директор на 51-во Средно училище „Елисавета Багряна“ в София и председател на Сдружението на директорите в средното образование, посочи пред БТА, че една от слабостите в Закона за предучилищното и училищното образование (ЗПУО) е завършването на основното образование в седми клас. По думите му, няма друга държава в Европа, която да е приела подобна практика.

Така той подкрепя необходимостта от промени във възрастовата група, на която се завършва основното образование, като призова за анализ и дискусия на политиките относно структурата на училищното образование.

Важността на експертното обсъждане за бъдещето на училищното образование

Обсъждането, организирано от МОН на 26 юни, цели да предостави платформа за обмен на идеи и да стимулира диалог между всички участници в образователната система. Само след задълбочен анализ и широка дискусия ще могат да се формулират конкретни предложения за промени в образователната структура и да се определи евентуално кога и как да настъпят тези промени.

Още от категорията

Виж всички
Виж всички
Актуални новини
Последни

Дневни новини

Manage cookie consent