Георги Шошев настоява за намаляване на националните външни оценявания
Заместник-председателят на синдикат "Образование" подчерта необходимостта от съвместни промени с учителите за подобряване на образованието

Заместник-председателят на Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа" Георги Шошев заяви в Силистра, че броят на националните външни оценявания за учениците е твърде голям и трябва да бъде намален. Той сподели, че синдикатът провежда национално проучване по темата, като предварителните резултати показват, че повече от 90% от анкетираните искат да отпадне външното оценяване след 4., 7. и 10. клас.
Проблеми с външното оценяване и влиянието му върху училищните оценки
Георги Шошев обясни, че с въвеждането на външното оценяване са омаловажени традиционните оценки, дадени от класните ръководители, както срочните, така и годишните. Според него тези оценки са най-адекватният начин за оценка на учениците. Той подчерта, че доверието към учителите е подкопано от някои институции и неправителствени организации. „Един ученик не винаги може да се представи по най-добрия начин на външното оценяване“, каза Шошев и посочи, че това е притеснителен аспект от системата.
Необходими промени в образователната система
Заместник-председателят на синдиката подчерта, че за подобряване на качеството на образованието е нужно промените да бъдат извършени съвместно с учителите, а не единствено от Министерството на образованието и науката. Той предложи да се намали учебното съдържание и да се облекчи натоварването на преподавателите.
Шошев посочи, че много изследвания сочат учителската професия като една от най-рисковите за развитие на професионално „прегаряне“. Затова според него е важно да се освободят учителите от „неучителски дейности“, като охрана на дворове, автобуси и други административни задължения, които не са пряко свързани с преподаването.
Обучение на образователните лидери
Георги Шошев присъства на обучение в Силистра, част от инициативата "Академия за образователни лидери". Целта на събитието е членовете на синдиката да се запознаят с приоритетите на национално ниво и да изразят мнения и становища по политиките, разработвани от Министерството на образованието и науката. Тази платформа дава възможност за диалог и споделяне на идеи, които да подпомогнат развитието на българската образователна система.