Ремонтът на Дунав мост при Русе продължава без спиране на движението

Ремонтният процес върви по график, с обновени пътни панели и осигурена двупосочна проходимост за превозните средства

Ремонтът на Дунав мост при Русе продължава без спиране на движението
Снимка © Пресцентър АПИ, БТА

Основният ремонт на Дунав мост при Русе продължава по график в 320-метров участък в посока България. Това съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ), като уточниха, че ремонтните дейности се извършват без спиране на движението, осигурявайки двупосочно преминаване на превозните средства.

Ремонтни дейности и напредък на обекта

В рамките на ремонта вече са демонтирани 63 пътни панели, а на тяхно място са монтирани 27 нови от общо 128 планирани в затворения за ремонт сектор. Обновените панели от началото на ремонта достигат общо 544 броя. Освен това, в 80-метров участък са поставени болтови дюбели, а върху стоманената конструкция с дължина 34 метра е нанесено антикорозионно покритие.

От АПИ посочват, че през следващата седмица се предвижда демонтаж на отводнители и колекторната система, както и подмяна на допълнителни стоманобетонни пътни панели. Подготовката на компрометираните повърхности за торкретиране ще продължи, като всички работи се извършват ежедневно през светлата част на деня.

Ремонтната организация позволява преминаването да се осъществява двупосочно в неизползваното за ремонт платно, за да не се затруднява движението, подчертават от пътната агенция.

История и значимост на ремонта

Основният ремонт на българския участък на Дунав мост започна на 10 юли миналата година. Общата дължина на трасето, предмет на ремонтните дейности, е 1,057 километра. От построяването на съоръжението през 1954 година до момента основен ремонт не е извършван.

През последните години са правени само частични укрепвания: преди повече от 22 години са укрепени фугите на моста, а през 2011 година е подменена хидроизолацията и асфалтовата настилка.

Работи се при осигурена безопасност и непрекъснато движение

Ремонтните дейности на Дунав мост са организирани така, че ежедневното преминаване на автомобили да не страда от сериозни затруднения. Всички задачи се изпълняват поетапно, като движението се пренасочва в платното, в което няма ремонтни работи.

По този начин се гарантира и безопасността на строителните екипи, и нормалното функциониране на транспортната артерия, която свързва България с Румъния.

Още от категорията

Виж всички
Виж всички
Актуални новини
Последни

Дневни новини

Manage cookie consent